wtorek, 7 października 2014

Narodowy Spis Biegaczy zakończony

Pamiętacie jak pisałam o Narodowym Spisie Biegaczy? Opis tej akcji znajdziecie w TYM POŚCIE. Spis już zakończony i ze strony organizatora wiemy, że w listopadzie, na bazie ankiety, którą wypełnialiśmy biorąc udział w spisie, powstanie raport o biegowej społeczności w Polsce. W NSB wzięło udział ponad 60 tys. biegaczy, z czego ok 40% to kobiety. Inne wstępne dane statystyczne wynikające ze spisu znajdziecie TU.

źródło: http://spisbiegaczy.pl/spis2014/0,0.html

Jak tylko raport się pojawi to od razu damy znać. Jestem bardzo ciekawa jakie wnioski z niego płyną!

Tym bardziej, że sama się ostatnio nad rodzimą sceną biegową zastanawiałam. A skłoniły mnie do tego komentarze dotyczące frekwencji dwóch, znanych już, imprez biegowych w Warszawie: Maratonu Warszawskiego i 10 kilometrowego Biegnij Warszawo. Relacje z obu biegów skupiły się na rekordowym spadku ilości uczestników! Wśród komentarzy pojawiały się różne domysły, dlaczego tak się stało. Czy tego typu imprezy się już znudziły? Zawalili organizatorzy? Za duża konkurencja? Za drogi udział w biegu? Powodów podawanych było wiele, ale prawdziwej przyczyny pewnie trudno szukać bez większej analizy fenomentu tego rodzaju wydarzeń sportowych. 

I dlatego właśnie zainteresowanym poznania od kuchni tajników organizacji imprez biegowych proponuję udział w konferencji organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, która odbędzie się już niedługo - 6-7 listopada - w Poznaniu. 

źródło: http://konferencjabiegowa.pl/
Jest to Druga Ogólnopolska Konferencja Metodyczna: Marketing Profesjonalnych Imprez Biegowych, o której też wcześniej pisałam na blogu. Konferencja reklamowana jest przez organizatorów, czyli Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, jako "konferencja dla miłośników biegania". Pierwszego dnia konferencji zaplanowano cztery sesje tematyczne, a drugiego dnia - trzy sesje z sześcioma panelami dyskusyjnymi, z których każdy uczestnik może wybrać udział w trzech z nich. Wśród zaproszonych gości i prelegentów są m.in. Marcin Świerc, Paweł Czapiewski, Rafał Wieruszewski, Tomasz Zimoch, Patrycja Wyciszkiewicz, Joanna Fiodorow i dr Czesław Cybulski.

Tematem konferencji jest wprawdzie marketing imprez biegowych, ale myślę, że może to być wydarzenie ciekawe też z punktu widzenia biegacza, który jest przecież odbiorcą tego marketingu i to własnie, by popularyzować bieganie i przyciągnąć na zawody jak największą liczbę startujących prowadzone są różne akcje promocyjne. Również blogowanie jest w pewnym sensie formą marketingu biegania :)

Może udział w tej konferencji da podpowiedź, co poszło nie tak w Warszawie, że frekwencja tak drastycznie spadła?

Więcej o samej konferencji, programie, rejestracji, itd. dowiecie się POD TYM ADRESEM.

Zapraszam do udziału, a jeśli nam uda mi się wysłuchać choć kilku prelekcji - na pewno się z Wami podzielimy relacją! Tymczasem mam nadzieję, że poznański maraton, który odbywa się już w najbliższą niedzielę, potwierdzi, że atmosfera, organizacja i renoma przyciągają coraz więcej biegaczy i nie będzie żadnej dyskusji o marnej frekwencji!
Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co Ty na to? Podziel się z nami!